søndag 15. april 2018

Sri Lanka!


Da var det endelig på tide å reise litt igjen. Flyturene gikk bra, med lite turbulens, og et sykt lysshow under oss med lyn. Det var helt sykt. Lar det dårlige bilde beskrive litt. Det blinka i ett sett, og jeg var litt redd for at vi skulle lande mellom uværet, men vi flydde heldigvis forbi.


På den siste flyturen var det veldig tomt, så jeg fikk en treseter for meg selv. Det var digg. Og maten! Flymat pleier ikke å være så mye å skryte av, men de serverte Sri Lankamat, en currygreie, og den var sykt god. Kan hende det smakte litt ekstra godt siden jeg var veldig sulten, men da kjente jeg at jeg gleda meg til å prøve Sri Lankiske retter når jeg kommer frem.


Etter en to timers taxitur, hvor taxisjåføren kjørte som en villmann (det er visst sånn de kjører her), en nesten krasj hvor jeg hylte til, og firehundrekroner fattigere (400kr for to timer i taxi er ikke så ille...), var jeg endelig fremme på hotellet. Sovnet ganske kjapt, etter som det har vært lite søvn det siste døgnet, og sov store deler av dagen. Så var greit å komme seg litt ut og titte litt.


Veldig fint, og veldig lite folk! 


Etter et par timer med rusling langs stranden, var det på tide å innta dagens første (og siste) måltid. 100kr for mat og drikke er jo greit!


Nå blir det tidlig kvelden på meg, så jeg får mer ut av dagen i morgen, og også kanskje på tide å få litt brunfarge... :)

1 kommentar:

  1. Ja, dette var nok helt innafor. Litt av ei strand. Kos deg masse . Gammeltante.

    SvarSlett