onsdag 21. mars 2018

Årets første telttur.


Det har ikke gått et helt år en gang, siden jeg ble bitt av friluftsbasillen. Og jeg har allerede skaffet meg telt nummer 2. Rett og slett fordi jeg ønsket meg et telt med mer høyde, og to utganger i. Og siden jeg snart har bursdag, tenkte jeg det var en fin unnskyldning til å kjøpe meg et nytt telt...

Så pakket jeg sekken og spente på meg skia. Det var for øvrig mye lettere å gå på ski med en blytung sekk, enn til fots. Jeg var litt spent på hvordan det ville bli, men det gikk som en lek.

Jeg satte kursen mot Øyungen, der jeg teltet den aller første gangen alene, og som har blitt mitt favorittsted. 




Da sekken var pakket ut, og teltet slått opp, var det bare å få fyr i bålet, og få maten på. Fint, lite utekjøkken. Jeg gjorde det enkelt og lagde polarbrød-pizza. Smakte himmelsk!


Etter noen timer foran bålet, var det på tide å krype inn i teltet og ned i soveposen.



Det ble en kald natt i teltet, men jeg sovnet ganske godt etterhvert. 




Jeg gleder meg til snøen blir borte. Det er fint med snø, men det er helt klart enklere å telte når bakken er bar.




Jeg har laget meg et lite mål i år. I år skal jeg ha 50 netter ute i det fri. 49 to go.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar