tirsdag 22. august 2017

Lofoten, Hauklandstranda


Da jeg våkna denne dagen, hadde jeg ingen planer om hvor jeg skulle videre, annet enn at jeg skulle prøve å komme meg ned fra fjellet.


Det var ganske grått vær, og veldig mye tåke, så jeg drøya litt med å gå ned. Men tåka letta, hvert fall litt, etter hvert, så jeg kom meg avgårde. På veien ned møtte jeg en mann fra Frankrike, og han var veldig redd for at jeg skulle skli og slå meg med den store sekken, siden det regna, og var ganske glatt og bratt nedover. Så han valgte å holde meg med selskap hele veien ned. På et tidspunkt spurte han om hvor gammel jeg er, og da sa jeg at han kunne jo gjette. Så sa han 18! Haha! Hyggelig det da.

Stien ned var ganske bratt...

Da vi var på lik linje med havet igjen, skiltes våre veier. Jeg var klissvåt, så jeg var spent på om noen ville plukke meg opp. Men det tok ikke lang tid før en fyr fra Tyskland plukka meg opp, og jeg fikk sitte på opp til hovedveien. Her tok det litt tid før noen stoppa, og de som stoppa var faktisk en fransk småbarnsfamilie på fem. De var skikkelig hyggelige, og skulle på vikingmuseum med barna, så jeg fikk haika ganske langt med de.

Første familien som plukka meg opp på turen.

Jeg vet ikke om du har hørt om Hauklandstranda, men den er kåret til Norges fineste strand, og nominert til en av verdens fineste strender. Og det var hit jeg etter hvert fant ut at jeg ville prøve å komme meg. Nå var jeg heller ikke så langt unna, så det så lyst ut. Ei dame stoppa etter hvert, og hun kjørte meg faktisk til stranda, selv om hun ikke skulle dit selv. Føler det har vært sånn veldig ofte på turen, og folk kjører gjerne litt lenger enn de må.

Det er ikke lov å overnatte i bobil/campingvogn her, men det er lov å telte. Likevel var det mange campa her. Det var ikke så mange telt, sikkert på grunn av været. Jeg fant meg en fin teltplass hvor det ikke var noen folk. Det var veldig deilig å få slått opp teltet, skifte til tørre klær og varme litt rett i koppen suppe.



Ull er gull.

Da jeg hadde fått varmen igjen, gikk jeg ut og tok litt bilder, og så var det egentlig bare å legge seg.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar