onsdag 9. august 2017

Haiketur, dag 2:


Etter en god nattsøvn, var det opp og nikke ca. 07:30. Brit, dama som jeg sov hos, ville nemlig at jeg skulle spise frokost med henne. Noe jeg ikke sa nei takk til! Etter det gikk jeg bare opp i "leiligheten min" og slappet av i noen timer, før pappa plukket meg opp. Var så heldig å få sitte på med han til Trondheim, da han skulle kjøre lastebil dit. Var veldig fristende å sitte på hjem igjen da, var veldig trygt og godt å sitte på med noen jeg kjente. Men jeg kunne jo ikke det heller. Så ble jeg sluppet av i veikanten på E6 mot Narvik, og da var det bare meg igjen.


Det tok ikke lang tid før en lastebil stoppa, og det var George fra Romania som stoppa. Han virka hyggelig, så jeg satte meg på. Han spurte etterhvert om jeg ville ha øl, og jeg fikk en litt dårlig magefølelse. I tillegg røyka han i bilen, og jeg er ikke så glad i røyk, så da vi nærmet oss Steinkjer, spurte jeg om å bli satt av. Jeg kunne ha sitti på lenger, men greit å følge magefølelsen. 
Her prøvde jeg å haike litt til, før jeg begynte å gå. Skjønte etterhvert at jeg ikke var i selve Steinkjer, men et lite sted utenfor som heter Sparbu. Prøvde å finne meg et sted å slå opp teltet, men det var jo bare jorder overalt. Møtte etterhvert en mann, så jeg spurte om han visste om noe sted jeg kunne telte. Var ikke like heldig denne gangen, men han sa det gikk en lysløype litt lengre borti der, hvor jeg kunne se. 


Jeg kom først til en hytte, og ved hytta delte stien seg. Jeg gikk inn i skogen, og der var det tett i tett med skog, så det ble veldig mørkt, og det var dårlig med teltplass. Hørte litt rasling, og så skyggen av noe som løp litt lengre bort, tenkte at det bare var noen kuer. Da jeg nærmet meg skogåpningen, løp det to elg ikke veldig langt fra meg, og ut på et jorde, og skjønte at det var de jeg hadde skremt i skogen. Så det var jo veldig gøy da! 
Rusla rundt nesten 1,5 time, uten å finne noe sted å sove, så til slutt gikk jeg tilbake til den hytta. Den hadde terrasse med tak over, og en benk, så jeg tenkte jeg bare kunne slå meg ned på benken. Syns det var litt ekkelt med vinduene, og tenkte at noen kunne være der inne ogsånt. Har sett en del skrekkfilmer... Hehe! Men det gikk bra. Så sånn ble basen min for natten:


Sov faktisk utrolig godt!

Dagens etappe ble: Ringbu - Trondheim - Sparbu = 406 km.
2 menn.

(Om du vil se filmsnutter fra turen, kan du gå inn på Facebooksiden min ved å klikke HER.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar