torsdag 10. august 2017

Haiketur, dag 3.


Hvem skulle tru, at jeg skulle sove i over 8 timer på en benk. Det var lenge siden sist gang jeg hadde sovet så lenge, faktisk. Og så godt. Hadde planer om å komme meg avgårde før tolv, men så ble jeg intervjuet av KK, les saken her, og så gikk klokka gitt!

HAHA!

Jeg fikk haik ganske fort, fra Sparbu og inn til Steinkjer sentrum. Glemte skiltet mitt i bilen, og følte meg veldig naken uten det. Følte også at jeg sto veldig dårlig plassert der jeg haika nå, rett ved en rundkjøring, og hadde en dårlig følelse. Men så stoppa Albin. Med han satt jeg på til Grung. Her fikk jeg gått på butikken, og spist litt.

Så var det bare å stille seg i veikanten igjen. Her var det lite biler som kjørte forbi, særlig den veien jeg skulle. Så etter en halvtimestid, ble jeg litt ukonsentrert, tok ut fletta, og mens jeg sto og fikla med håret, stoppet det en bil. I den satt Regine, som skulle til Vega, ei øy utenfor Brønnøysund. Så da var det bare å bli med da! Og fyfader å flaks jeg hadde! Regine hadde jobbet på Vega da hun var ung, og alltid drømt om å dra tilbake. Denne dagen dro hun litt spontant, og der sto jeg i veikanten. Hva er sjansen for det liksom!



Og Vega dere. Jeg følte nesten at jeg hadde kommet til Lofoten allerede. Og den solnedgangen vi fikk da vi kom frem, FYSØREN. Det var helt magisk å sitte der og se sola smelte i vannet. Jeg lar bildene tale for seg selv.








Jeg var så heldig at jeg fikk "henge" med Regine frem til dagen etter. Planen var at vi skulle sove under åpen himmel, for Yr meldte at det skulle være opphold. Men mens vi satt og nøt solnedgangen, kom de svarteste av de svarte skyene smygene bak oss, og DET tordenværet kom. Jeg hadde hvert fall flaks at jeg var med noen med bil, da regnet begynte å hølje ned. Rundt klokken ett på natta hadde Regine klart å fikse tak over hodet til oss, hos ei dame som var så gjestfri. Vi fikk hver vår dobbeltseng, og var veldig fornøyd med det!

Dagens etappe ble: Sparbu - Steinkjer - Grung - Vega = 305 km.
2 menn og 1 dame.

(Om du vil se filmsnutter fra turen, kan du gå inn på Facebooksiden min ved å klikke HER.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar