søndag 16. oktober 2016

Angra Dos Reis

Nå er jeg tilbake i tid igjen. Tenkte jeg bare skulle anbefale et sted. For da jeg dro fra Ilha Grande, så tok jeg ferja tilbake til fastlandet.



Må bare vise noen bilder av Ilha Grande først. Det ble jo endelig skikkelig fint vær den dagen jeg dro derfra.



Og så etter to timer, kom endelig fastlandet til synet. Og det var et vakkert syn også!


Byen heter Angra Dos Reis, og det var det jeg skulle anbefale. Om du noen gang er i Brasil og i Rio, og har litt ekstra tid, så bli noen dager i denne byen. Det er skikkelig koselig der, så lenge du kommer deg litt utenfor sentrum. Jeg tok lokalbussen, som brukte ca. 15 minutter på å kjøre til hotellet mitt. Her het det Praia Grande. (Praia betyr strand...)

Hotellet jeg skulle bo på for to netter, lå rett ved havet. (Bildet under viser utsikten fra rommet mitt.)



Det tok to minutter å gå til stranda, men det var egentlig bedre å ligge på brygga.



Det var havskilpadder som svømte rett utenfor brygga. På bildet under ser du den grå flekken nesten på midten av bildet.


Så ble det litt hopping fra brygga...



På slutten av dagen kunne jeg nyte en vakker solnedgang. Alt var egentlig tipp topp der, bortsett fra han som drev stedet. Han var litt for hjelpsom og glad i å prate, og jeg måtte til slutt si at jeg var der for å slappe av og ikke gjøre noen ting.




Blogglisten hits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar