torsdag 29. september 2016

Fugleperspektiv over Rio

Det er liksom ikke så lett å leve på budsjett, når man MÅ gjøre ting som koster penger. I går tok vi gongol/mongol GONDOL ( Heter det! Måtte til slutt Google "gongol opp til Ulriken" HAHA) opp til Sukkertoppen som den så fint heter. Det kosta 228 norske kroner, og budsjettet mitt er på 180kr dagen, så den svei litt i lomma. Men så er det jo ikke sikkert jeg kommer tilbake til Rio heller. 

Og FOR EN UTSIKT! Jeg måtte klype meg selv i armen noen ganger, og smile for meg selv, for det virker faktisk litt uvirkelig at jeg er her. I Rio. I Brasil. Jeg vet ikke hvorfor, men det virker så fjernt. Å stå der og se utover byen, som har over 6 millioner innbyggere, flere enn vi er i hele Norge... 








Hallo, dere! Vet dere hva som er normalt å spise i Brasil? Pizza med banan og sjokolade. Æsj tenker du, det tenkte jeg også. Men det var ikke så ille. Smakte egentlig som pannekaker med med det samme, bare med tykk, sprø bunn istedenfor.



Jeg så egentlig Jesus herfra de gangene han ikke gjemte seg i skyene. Men GoProen klarte ikke å få ham med...


I dag skulle Alina dra videre, så vi slappet litt av på stranden i Copacabana, før hun måtte dra. Jeg lå der noen timer til, og jeg skal si dere en ting; Det er litt kaldt i Rio nå, faktisk! Litt som sommeren i Norge. Det er varmt så lenge sola er fremme, og det ikke blåser, men her blåste det litt, og det ble litt kjølig! Også er det fullt av selgere der, så jeg fikk ikke med meg så mye av det jeg leste i boka mi, for de var der HELE tiden og forstyrret.



Det er litt rester igjen fra OL også.  


I morgen er planen om å besøke Jesus, for det har jeg ikke fått gjort ennå. Og man kan vel ikke dra fra Rio uten å ha gjort det!? Også gleder jeg meg skikkelig til frokosten som de har på hostellet, for den er sinnsykt god. Hjemmebakt brød og kokoskake som smaker HIMMELSK!
Blogglisten hits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar