torsdag 29. september 2016

Å finne Jesus er slitsomt!


Så i dag var tiden inne for å besøke Jesus. Ei på hostellet sa at det var en fin gåtur opp, fra samme parken som jeg var i for et par dager siden (Parque Lage). Første delen av turen var veldig grei, med ikke for bratte bakker. Og jeg tenkte med meg selv at her skulle jeg fint klare å gå tilbake også. Men så plutselig måtte det klatres litt, og jeg hadde jo bare tatt på meg birkenstocksa...


Og plutselig var det "trinn" i fjellveggen som var en del av stien opp. Det ser kanskje ikke så ille ut på bildet, men det skal jeg si deg at det var! Trinna var langt fra hverandre, og med korte bein, så er ikke det så lett. Og da jeg var halvveis i fjellveggen, så kjente jeg at høydeskrekken snek seg inn i hodet mitt, og da var det nesten så jeg begynte å grine. Men jeg så bare opp, og kom meg opp til slutt. Og da tenkte jeg at jeg kommer aldri i livet til å gå tilbake her. Hadde jeg hatt med meg noen, så kanskje, men ikke alene.


Så kom jeg til noen togskinner, som også var en del av turen opp. Det er ikke et farlig, raskt tog som kjører her, bare et sakte tog, som kjører opp de som er for late til å gå...



Utsikten begynte å bli ganske ok her. 


Og da jeg endelig så Jesus, ble jeg så glad for å endelig snart være på toppen, at det kom et lite klynk ut av meg. haha!






Innimellom kom det skyer og skygga for både Jesus og utsikten, men de forsvant fort igjen. 


Gåturen opp tok forresten ca. 1,5 time, tror jeg. Og jeg var altså så sliten da jeg kom opp, at selfier ble ikke helt den store greia i dag... haha!



Bomma ganske greit der!


Jeg tror dette er første og siste gangen jeg går for å finne Jesus!

Jeg tok toget ned igjen, som kosta ca. 66kr. Og så dro jeg bare tilbake til hostellet, orka ikke å gjøre noe mer i dag. I morgen drar jeg til en øy som heter Ilha Grande. :)
Blogglisten hits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar