fredag 30. september 2016

Fordeler med å reise alene



  • Spise når jeg vil. Det er liksom ikke alltid at man er sulten til samme tid, og at man har lyst på den samme maten. Noen liker bedre å spise ute, mens jeg liker bedre å lage min egen mat på kjøkkenet til hostellet om de har det.

  • Legge meg når jeg vil. Jeg er en sånn person som ikke har så mye energi igjen etter en lang dag i sola som turist. Nye inntrykk, mennesker og steder gjør meg sliten, og da er det deilig å ikke ha noen som maser på meg om at jeg må bli med ut. 

  • Stå opp når jeg vil. Jeg har med årene blitt en morgenfugl, og liker å stå opp tidlig for å få noe ut av dagen. Det å da måtte vente på at noen skal våkne, sånn at dere kan gå og spise frokost eller leke turist sammen, er litt kjedelig. 

  • Jeg slipper å vente på andre. Jeg HATER å vente på folk, for de bruker faktisk da av min tid, i mitt liv. Høres kanskje litt dramatisk ut, men det er sånn jeg føler det. 

  • Bo hvor jeg vil. Noen er kanskje litt mer kresne enn andre. Jeg har bodd på MANGE veldig enkle og billige hosteller, men jeg tenker at jeg skal jo ikke bruke så mye tid der uansett. Og så lenge det ikke er bedbugs, er jeg fornøyd. 

  • Jeg kan være alene når jeg vil. Jeg er introvert, som betyr at jeg trives og trenger tid for meg selv. Jeg liker å være med mennesker, men jeg liker også å bare være meg. Du lurer kanskje på hvordan jeg får vært alene, når jeg deler rom på hostellene. Det er bare å putte i øretelefonene og koble ut fra resten av omverdenen. Og folk er som oftes ute og fester osv på kvelden, så det er ofte at jeg har rommet for meg selv også. 

  • Reise hvor jeg vil. Det beste med denne turen, er at jeg ikke har hatt noen planer, og jeg kan bare gjøre akkurat det jeg vil selv. Jeg trenger ikke å bli enig med noen om hvor vi skal dra. Her er det bare meg selv og pengene det står på!

  • Ligge så lenge på stranda som jeg vil. Jeg har liksom ikke så mye i mot å ligge på stranda en hel dag. Og jeg vet det er mange som blir rastløse etter ett par timer. 

Med andre ord kan jeg gjøre hva jeg vil, når jeg vil, hvor jeg vil, uten å ta hensyn til andre enn meg selv!

Blogglisten hits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar