lørdag 1. oktober 2016

Fremme på Ilha Grande

Norge: 22:46

Ilha Grande, Brasil: 17:46
Dag 149:

I går dro jeg til en øy utenfor Rio. Jeg hadde bestilt kjøre inkludert båtturen for ca. 250 kr. På veien slutta bilen å funke, så vi måtte vente en halvtime ekstra før en ny bil kom og hentet oss. Da vi endelig kom til kaia, regna det ganske bra, det var kaldt og jeg kjente allerede da at jeg angra litt på at jeg ikke bare hadde droppa denne turen til øya, og hvert fall at jeg hadde booka 5 netter på hostell der. Etter nesten en time på båten, kom jeg endelig frem til øya, og da angra jeg ikke likevel. Hostellet er også veldig nytt og fint, og det var ikke så vanskelig å finne heller. Ligger veldig sentralt i den lille landsbyen. Eneste jeg ble litt skuffa over er at jeg er den eneste på 9-mannsrommet. Litt kjedelig, men igjen, doen og dusjen er inne på rommet (på mange hosteller er det felles ute i gangene), så jeg har min egen do og dusj, og det er veldig deilig. Så i går tok jeg meg en laaaaang og varm dusj, mens jeg hørte på musikk. Det er liksom ikke så ofte man får gjort som backpacker!

I dag sto jeg opp i åtte-tiden og spiste frokost, som er inkludert i hostellprisen. Så gikk jeg faktisk å la meg igjen. Jeg er litt sliten, og tenkte at siden det uansett er dårlig vær i dag også, så kunne jeg bruke dagen på å sove litt. Jeg har heller ingen planer etter Ilha Grande, som øya heter, så jeg kan bli her noen dager ekstra om jeg vil. Våknet igjen i halv tre tiden, så da tok jeg på meg regnponchoen og gikk ut en tur for å se litt og kjøpe meg noe mat. Og det ER skikkelig koselig her, enda det er grått og trist. Det er heller ingen motoriserte kjøretøy her.







Nå skal jeg legge meg nedpå igjen med en bok, og litt mye potetgull. Ha en fin lørdagskveld, folksen! :)

Blogglisten hits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar