lørdag 20. august 2016

Miami beach var det jeg trengte nå

Norge: 04:09

Miami Beach: 22:09
Dag 106:

Jeg kom til Miami torsdag kveld med et forsinket tog. Jeg fant buss-stoppet, hvor jeg måtte ta bussen videre til Miami beach. Etter ti minutter kom det en buss, men den skulle ikke samme plassen som jeg skulle, og bussjåføren sa min buss ville være der om ca. ti minutter. Bussen kom etter en time. Da var jeg ganske sliten og lei, og hadde egentlig bestemt meg for å ta taxi. Kom til hostellet i 11-tiden på kvelden, så da var det rett i senga.

Kom meg opp ganske tidlig i går (og i dag), fikk i meg frokost, og kom meg til beachen. Jeg hadde egentlig ikke noen store forventninger, og så for meg at det ville være som i California. Men etter den fem minutters korte spaserturen fra hostellet, ble jeg veldig positivt overrasket! Vannet er krystallklart og grønt, og jeg kom rett ned på stranda der det ikke er solsenger, som betyr at det ikke er så mange folk. Perfekt! Jef elsker ferie, og det var akkurat dette jeg trengte. 




Jeg gikk litt rundt i går, men ellers har jeg ikke gjort så mye mer enn å ligge på stranda og lest ut en bok. Også måtte jeg ha litt avveksling fra stranda og legge meg i skyggen ved bassenget på hostellet i dag. Ganske fint der også!










Skulle egentlig bare være her til i dag, for å dra og se litt andre plasser i Florida, men jeg liker meg så godt her at jeg blir her hvert fall til mandag. Jeg må være i New York i slutten av neste uke, så om noen har tips om fine steder å dra mellom Miami og NY, så tar jeg gjerne i mot det! :)

1 kommentar: