tirsdag 2. august 2016

Fra San Diego til Seattle

Norge: 19:42

Seattle: 10:42
Dag 89:


40 timer på tog ja. Det hørtes litt lenge ut, selv for meg som elsker å reise med tog og buss. For jeg er litt sånn at jeg alltid skulle ønske den varte litt lenger. Hater når jeg må gå av. Er jeg den eneste som er sånn, fordi jeg koser meg sånn på tog/buss?


Uansett. 40 timer på tog gjorde ingen ting. Jeg kunne godt sitti der 40 til. Og selv om jeg freaket litt ut da jeg fant ut at det ikke var nett på toget, var det egentlig bare deilig. Og det var internett på ett par av stoppa, så jeg fikk en liten dose fordet.

Jeg elsker å sitte og høre på musikk og se ut av vinduet. Norge har en fin natur, men det har søren meg USA også. Jeg fikk heldigvis vindusplass, og på den riktige siden, nemlig på sjøsiden. Så da vi kjørte langs kysten, var det veldig fint å sitte og se utover havet, og bare la tankene vandre. 







Og dere, se her! Jeg satt og redigerte litt bilder, mens jeg ventet på solnedgangen, og så så jeg ut, og se på dette! Jeg tror vi kjørte i nærheten av en skogbrann, for hele dalen var mørk av røykskyer. Jeg skal ikke si det sikkert, men jeg tror det. For jeg kunne se sola gjennom «skyene» og den var en knall rosa kule. Aldri sett noe lignende. Det var veldig fint, men også litt skummelt, føltes som at jorda skulle gå under.




Så fort vi kom ut av dalen, ble det blå himmel igjen. 


 Ellers har jeg skrevet litt i dagboka og spist masse godteri. Syns togtur er en ypperlig unnskyldning til å kose seg litt ekstra. Var en mann som så litt rart på meg da jeg tok bildene, men come on´a! Ha litt selvironi!



Ble veldig trøtt i ti-tiden, så da var det påtide og sove litt. Hadde ingen ved siden av meg heller, så jeg la ned setet der også, og fikk ut fotskammeltingen, så det ble som en liten dobbeltseng. Så der lå jeg og breia meg ut. 






Glad jeg har korte bein, for det ble faktisk veldig komfortabelt. Jeg har også kjøpt meg en slags sovelaken, var veldig glad for at jeg hadde den nå, for det ble veldig kaldt. Og selvom den er veldig tynn, så varmet den bra. Kjøpte den egentlig til couchsurfinga, men har ikke brukt den før nå.  



I ett-tiden ble jeg vekket fra en veldig dyp søvn, da det var noen som hadde fått plass ved siden av meg, så da måtte jeg holde meg til mitt eget sete, men det var ikke så ille det heller, og jeg sovnet fort igjen og sov til 9-tiden. Så det var veldig deilig. Da jeg våknet kjørte vi midt i skogen, med en fin innsjø og grønne trær. Det var veldig fint, men jeg var for trøtt til å orke å ta bilde, dessverre. 


På kartet under ser dere hele togturen. 


Jeg kom til Seattle i går kveld, ble henta der. Couchsurfer hos en fyr alle nettene jeg er her. Det er ei jente fra Tyskland som også er her, og det kommer visst en fyr på onsdag, så stua her blir full av couchsurfere, men det er bare gøy! Nå har vi akkurat stått opp, og tyskeren og jeg skal ut og utforske byen nå. :) 
På fredag blir det 40 nye timer med tog. Gleder meg allerede! :)
Blogglisten hits

2 kommentarer:

  1. Skikkelig gøy å lese bloggen din Martine, blir superinspirert og veldig gira på å komme meg ut å reise selv (bare 26 dager igjen!)! Synes du er utrolig flink til å gripe muligheten rundt deg, og samtidig ta ting som det kommer :)) gøy at du prøver ut Couchsurfing! Gjorde det da jeg var i USA i 2010 sjæl, og digga det. Folk ass, de er stort sett fine ;-)

    Også må jeg bare si at jeg er sykt imponert over hvor flink du er til å oppdatere bloggen. Gøy for oss som følger med, og helt sikkert veldig fint for deg å se tilbake på. Jeg har blitt veldig inspirert og opprettet egen (ny) blogg som jeg tar i bruk selv ganske snart ;-b

    Kos deg videre på tur, håper du får mange flotte opplevelser og nye bekjentskaper :))

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, Sara! Det er skikkelig hyggelig å høre at man inspirerer! Så gøy! Da gleder jeg meg til å følge med der! Og ja, jeg er veldig glad for at jeg til slutt turte å prøve Couchsurfing.
      Det er veldig gøy å blogge, særlig når man får slike hyggelige og lange tilbakemeldinger, det settes mer pris på enn du aner, så tusen takk! Men det tar også veldig mye tid, og energi!

      Igjen, tusen takk! :)

      Slett