torsdag 17. august 2017

Lofoten, Henningsvær


Å våkne til regn og vind, er ikke så veldig gøy, men jeg skal ikke klage, for jeg har jo vært heldig med været hele veien til nå! Så var det bare å pakke sekken, inne i teltet, noe som er mye vanskeligere enn å gjøre det ute.
Da sekken var pakka, startet jeg å gå oppover til hovedveien. Det skulle ta ca. en time. Etter en halvtime, stoppet det en bil med svenske surfere, og lurte på om jeg ville sitte på, og selvfølgelig ville jeg det. Planen i dag var å dra til Henningsvær, og jeg satt på med de til veien ned til Henningsvær. Jeg tok opp et eple, og startet å haike, og da stoppet faktisk den første bilen. Tror regnvær er en fordel, for da syns folk litt ekstra synd på deg. De som plukka meg opp var veldig hyggelige, og ga meg tips om at jeg burde gå opp på en fjelltopp som heter Festvågtind, også lurte jeg på om de visste om en kafé jeg kunne få lada mobilen osv. Så de satte meg av på en kafé som heter Kafé Lysstøperiet.


Det er faktisk foreldrene til Sondre Justad som driver det, fikk jeg vite. Siden dette var på en søndag, og det var dårlig vær, var det en del folk som hadde tatt turen dit, så jeg ble plassert på et bord med to andre damer. De var veldig hyggelige og da jeg sa jeg hadde haika til Lofoten, sa begge at de hadde lest om meg i KK, og at de syns det hadde vært noe kjent med meg. Haha! Hun ene ville ta bilde av meg også. Kjendishaiker!



Da jeg fikk litt strøm på telefonen, fant jeg et hotell i nærheten, og sjekket inn på Henningsvær bryggehotell.
Fysøren det var deilig med en varm dusj! Og få hengt opp teltet og tørket det. Etter å ha liggi litt på senga og oppdatert meg på sosiale medier, gikk jeg ut en tur.




Henningsvær er et veldig koselig, lite sted. Var deilig å bare rusle rundt. Noe helt annet enn Oslo! Hehe.




Finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær!


Etter rusleturen var det deilig å legge seg i hotellsenga, se på søndagsfilmen på tv, og spise masse godis.

Kjenner jeg lengter skikkelig tilbake til turen når jeg ser tilbake på bildene...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar