mandag 29. august 2016

Når couchsurferhosten ikke har sofa


Jeg har hatt min første dårlige opplevelse med couchsurfing, dere. Jeg kom med toget til New York City i går natt, og møtte hosten min ved Times Square. Han er på min alder og var lett å prate med. Da vi kom til leiligheten hans, var det første jeg la merke til at han ikke hadde sofa. Så jeg spurte med en gang om hvor jeg skulle sove. Han svarte ikke ordentlig på det, og etter litt syns jeg det var litt rart, og jeg sa til slutt at jeg la meg på et teppe på gulvet. Han mente at vi fint kunne dele senga hans, som var en enkeltseng. Jeg sa klart i fra at jeg ble på gulvet, og at han burde ha sagt i fra om at han ikke hadde sofa. Han sa at han hadde sofa, men at den sto i en bod med andre ting. Og det hjalp jo ikke akkurat meg så mye da. Til slutt slo han av lysa, og jeg la meg til å sove, men så var han der igjen og sa at han kunne massere meg så jeg fikk sove, og jeg sa at jeg fint kunne klare å sovne uten massasje. Han ga seg ikke, og jeg ble skikkelig sint til slutt. Jeg tror faktisk jeg aldri har vært så sint før. Jeg spurte han flere ganger om hvorfor han ikke bare kunne ta nei for et nei, og at jeg ikke var der for noen andre grunner enn å sove på en sofa. Da fant han ut at couchsurfing ikke var noe for ham, for han bodde i NYC og kunne få seg hvilken jente han ville. Javel, så fint for deg, sa jeg da. Så gikk han og la seg igjen, men kom etter litt tilbake IGJEN og mente at han ikke følte seg trygg, fordi han ikke kjente meg. Men så fant han ut at det vi trengte var en drink. Og igjen måtte jeg si nei ti ganger før han ga seg, og han mente det var noe feil med meg. Da klokka ble fire, pakka jeg sekken og gikk. Han fulgte etter meg og sa at jeg hadde gått forbi buss-stoppskiltet, også stelte han seg der med meg. Og så sa han at vi kunne glemme alt, og at han skulle la meg sove. Men da sa jeg at det kommer ikke til å skje. Så lurte han på hva jeg skulle gjøre nå, og da sa jeg at det har ikke du noe med! Også mente han at jeg skulle si i fra til han om jeg ikke fant noe sted å bo, og da fortalte jeg ham at det kom jeg ikke til å gjøre, for jeg kom aldri til å prate med han igjen. Også sa jeg hade, og snudde ryggen til. Han ba til og med en mann om at han skulle se etter meg, så jeg kom meg av på riktig buss-stopp. Og så gikk han endelig! Da klokka var fem, fant jeg meg en Starbucks og fikk bestilt meg seng på et hostell.

Jeg må også nevne det at han ikke hadde noen referanser fra før av, men at han hadde skrevet i profilen sin at han var veldig ny på dette, så jeg tenkte at alle må ha sin første couchsurfer. Hva jeg har lært nå er at jeg IKKE bor hos noen som ikke har noen referanser.

Så da ble det ikke noe søvn på meg i natt, og det blir en bortkastet dag i NYC. Takk for det. Han har også fått en referanse nå, og den er ikke hyggelig!

(Du kan lese om hva couchsurfing er her!)
Blogglisten hits

4 kommentarer:

  1. Dette taklet du bra Martine, kjempestolt av deg. Så håper jeg du får noen bedre opplevelser resten av tiden i NYC. Bamseklem fra gammeltante.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, det syns jeg også! Ja, håper på det! klem :)

      Slett
  2. Huff, Martine, dette var ikke bra! Men, du er laget av tøft materiale, og taklet dette utrolig bra!!! Han burde ikke få noen flere couchsurfere hvis du har gitt ham en skikkelig referanse! Finnes det et sted der han kan bli svartelista som couchsurfer-host, eller er det noe man bare kan bli sånn uten videre? Må man ikke registrere seg på noe vis? Håper den neste er en godt erfaren host, som oppfører seg pent! Vær forsiktig, snuppa! Klemmer fra tante Hege :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, men det gikk heldigvis bra! Man må registrere seg og lage seg en profil ja, men nå har han jo en dårlig referanse. Men han kan også skrive noe dritt tilbake til meg da... Ja, det håper jeg også! Har jo hatt 7 andre gode opplevelser så langt, så de fleste er gode mennesker! :)

      Slett