fredag 2. september 2016

Central Park

Jeg brukte en hel dag bare i Central Park. Så om jeg hadde vært deg, hold av minst en dag for denne fantastiske fine parken. Det er mye å se! Siden hostellet mitt lå rett ved parken, fant jeg ut at jeg skulle sjekke ut parken den første dagen. Jeg starta på "toppen", om jeg kan si det, og gikk "nedover". Jeg hadde gjort litt research, og funnet ut av hva jeg ville se i parken. 

Harlem Meer: 

Det er en liten "innsjø", som er veldig fin, og du kan faktisk fiske der! (Så lenge du slipper fisken ut igjen.)






Jeg rusla litt rundt, og det er mange fine gress-sletter til å ha piknik osv. De har til og med baseballbaner der.


Jacqueline Kennedy Onassis Reservoir:

En stor innsjø i parken. Det var skikkelig fint da jeg kom dit, og du ser hele byen i bakgrunnen.







Bow bridge:

Brua er kjent for å være med i flere filmer. Var veldig koselig, med alle de små robåtene. Om du drar dit, legg merke til alle de som ikke kan ro. Mange som sitter feil vei, eller ror feil vei...







Strawberry fields:

Dette er til minne om John Lennon. Det var også en fyr som satt og spilte og sang... Gjett hvilken sang. 



Alice in wonderland:


Det var vel det. Jeg brukte ca. 6 timer på å gå gjennom parken. Med to matpauser. Det var også et par ting jeg ikke fant, men det er jo ikke så rart når parken er så stor som den er...



Så var det rett ut i storbyen.


Grensa mellom byen og parken...




Blogglisten hits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar