onsdag 25. mai 2016

Tilbake på Bali


Disse ser man over alt på Bali, som er ofring til gudene.

Det her er 3. gangen jeg setter mine føtter i sanden på Bali. Mange vil nok lure på hvorfor jeg ikke heller vil bruke penger og tid på et sted jeg ikke har opplevd ennå.

For det første, så føltes det trygt å starte reisen på et sted jeg er kjent. Jeg har jo bodd i Jimbaran i nesten 4 måneder, og det stedet kjenner jeg nesten bedre enn Oslo. Nesten. Jeg føler at jeg har kommet hjem. For det andre, så er Bali balsam for sjela. Kroppen blir fylt med sunn energi. Jeg føler meg harmonisk, fri og lykkelig. Jeg tar meg selv i å smile til fremmede, har sommerfugler både rundt hodet og i magen, mens jeg tar meg tid til å nyte en ultrasunn fruktjuice i solnedgangen. Øya er en gudinne. Frodig, vakker, og mystisk. Eksotisk er bare fornavnet. Det går egentlig ikke an å beskrive, det må oppleves. Og hvor hen du går, lukter det søtt av røkelse fra de små ofringene. Gudene liker tydeligvis alt fra penger og frukt, til mentos og potetgull.
Av mine 24 år har jeg tilbrakt ett halvt år på Bali tilsammen. Og du skal ikke se bort i fra at det blir mer.

Love Bali!
Blogglisten hits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar