torsdag 19. november 2015

Livet


Livet.

Handler om så mye mer enn å bli brunest og tynnest, selvom det er det de fleste bryr seg mest om.

Handler om så mye mer enn å finne den ekte kjærligheten, og jeg vet ikke om jeg en gang tror på ekte kjærlighet lenger. Men jeg har et håp om at den kanskje en dag kommer til meg også.

Handler om at du gjør det beste ut av dagen, og gjør det du vil. Tenk positive tanker, gjør det beste ut av situasjonen, og smil! Smil med tennene. Det er det fineste. Selv med regulering.

Livet handler om hva som skjer på den korte veien mellom latter og tårer.

Glede og sorg.

Håp og frykt.

Tro og mismot.



For det er virkelig kort vei mellom de positive og de negative følelsene. Og det er ikke mye som skal til før man gråter av glede istedenfor sorg.

Men i det fulle og det hele, handler livet om at den dagen du dør. Om du kan dø med et smil om munnen, fordi du gjorde livet ditt til bare ditt liv, da har du levd livet fullt ut til siste åndedrag. Det er målet mitt. Og det er det jeg er aller mest redd for i livet, at jeg ikke får fullført alt jeg vil. At jeg dør før jeg i det hele tatt har fått levd. Det er så mye jeg fortsatt ikke har gjort i livet mitt, som jeg vil gjøre.

Livet er en gave, og hver gang du har det tungt, tenk at du var den raskeste sædcellen som vant den beste premien du noen gang kommer til å få.

Nemlig livet.

2 kommentarer:

  1. Jeg må bare skrive at jeg liker bloggen din vanvittig godt. "Jakter" alltid på gode blogger i kommentarfeltet til favorittbloggerne mine. Og der, i kommentarfeltet hos supermarie, fant jeg denne skatten. Det blir garantert flere (mange!) besøk her fremover. Og forresten så skriver du kjempefint. Dette innlegget var også kjempefint. Men jeg er nok bittelitt uenig med deg i at livet ikke handler om å finne den store kjærligheten - for når du har funnet den så er det den som får deg til å smile i de mørkeste tider, som får deg til å se lyst på fremtiden og lyst til å leve. Det er hvertfall slik for meg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så utrolig koselig å høre! Setter virkelig kjempestor pris på å få slike tilbakemeldinger :)

      Slett