tirsdag 28. oktober 2014

Privatsjåfør søkes


I dag hater jeg Oslo. Sånn veldig.
Ikke fordi jeg er morgengretten, eller fordi jeg sto opp med feil bein, for det gjorde jeg virkelig ikke. Da klokken vekte meg 05:30, spratt jeg opp, fikk på meg treningsklærna, pakket bagen og hadde nok tid til å kunne rusle til trikken, istedenfor å spurte.
Men så har du uflaksen. Han bestemte seg for å stå opp sammen med meg i dag. Trikken var over en halvtime forsinket, spinningtimen jeg skulle rekke før skolen, kunne jeg bare glemme, hadde så vidt rukket å dusje før skolen startet, så jeg gikk hjem igjen og la meg.
Folk sier at du rekker alt, så lenge du planlegger, men det er søren ikke lett å planlegge når kollektivtrafikken kommer og går som den vil.

I tillegg da jeg dro på skolen, så var bussen så full at jeg nesten ikke kom inn. Å stå oppå folk som ikke har pusset tenner, eller har tatt på for mye parfyme, (det finnes nemlig ikke noen mellomting) gjør virkelig ikke starten på dagen noe bedre.

Jeg hater vel egentlig ikke Oslo, men kollektivtrafikken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar