søndag 1. juli 2018

Ny sykkel, dårlig form og klikkpedaler



Nå er det bare syv uker igjen til jeg skal sykle Norge på langs. Syv uker føles egentig litt lenge, men det kommer til å gå fort! Så i dag tok jeg jomfruturen på sykkelen som skal føre meg fra Nordkapp til Lindesnes. Det var også første gang jeg syklet med sykkelsko og klikkpedaler (bortsett fra på spinningsykkel), så det var greit å komme i gang og øve litt på det. 


Det første som møter meg etter at jeg har satt meg på sykkelen, var en mann som hadde tryna på sykkelen sin i en nedoverbakke. Han hadde masse blod i ansiktet, og det så ikke bra ut. Ambulansen kom også. Så jeg ble litt skremt, og bremsa for harde livet i alle nedoverbakkene. Da jeg hadde en liten pause, og skulle sykle igjen, mista jeg balansen, og glemte at jeg hadde klikkpedaler, så jeg fikk ikke løs beinet, og gikk rett i bakken... HAHA! Heldigvis ingen som så meg. Litt skrubbsår må man regne med. 



Det ble en tur på 11km. Bra jeg er i gang med treninga, for det å tenke på at jeg skal sykle 10 mil (+/-) hver dag i en måned, gjør meg litt umotivert etter sykkelturen i dag. Men så må man jo starte et sted! Jeg har vært litt flink denne uka, og trent spinning 3 dager, og sykkelturen i dag. En ting som hvert fall er sikkert, er at det er mye bedre å sykle ute enn i spinningrommet. Mens jeg syklet opp alle oppoverbakkene i dag, tenkte jeg på fjella jeg skal sykle opp, som sikkert er enda verre. I en ganske bratt bakke, var det et eldre par som syklet ganske fort forbi meg, og jeg tenkte at jeg tydeligvis var veldig treg og dårlig form. Men så så jeg at de hadde el-sykkel...

Dagsetappene er planlagt, så kanskje det kommer et eget innlegg om det snart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar