tirsdag 6. september 2016

På plass i Costa Rica



Nå har jeg kommet meg til Mellom-Amerika! Jeg dro til JFK-flyplassen i går (søndag) kveld, for å bli der over natta, siden flyet mitt gikk tidlig i dag. Eller ti... Men jeg måtte ha stått opp tidlig da, så jeg syns det var deilig å komme meg dit og bare slappe av. Har vært litt småsyk de siste dagene også, så var deilig å få satt seg ned og slippe å stresse med noe, etter noen dager med mye farting i NYC. Jeg tror kanskje jeg har glemt å nevne det, men jeg couchsurfa de fire siste nettene mine her også. Jeg skulle egentlig bare være hos han i to netter, fordi han skulle bort i helgen. Men så sa han at jeg kunne bo hos han mens han var borte i helgen. Altså, jeg trodde ikke mine egne ører, og ble så utrolig glad. Men på fredag ettermiddag fikk jeg melding av han, om at han ble hjemme likevel. Jeg kan si det sånn at jeg ble greit skuffa, for jeg hadde sett frem til alenetiden. Menmen. 

På morningen i dag, da jeg skulle sjekke inn, var det ei hurpete dame som sjekka passet før jeg skulle sjekke inn, og hun mente at jeg måtte ha en returbillett ut av det neste landet jeg skal til etter Costa Rica, noe jeg ikke har. Så hun mente jeg måtte bestille den billetten der og da. Kjente jeg ble litt fortvila, for jeg har jo ikke planlagt så langt. Men da jeg kom til skranken sa de ingen ting på det, så det gikk bra likevel, men hun var skikkelig bitch og frekk. Greit at klokka var 6 på morningen, men om du er veldig morgengretten, så burde du kanskje ha en jobb som starter litt senere, så andre ikke får en dårlig start på dagen...

Men noe som gjorde dagen min litt da, det var på flyet fra Panama City til Costa Rica. Satt ved siden av ei eldre dame fra California, som jobba som lektor og underviste i engelsk. Og hun syns jeg snakka veldig bra engelsk. Det syns jeg er veldig hyggelig å høre, særlig når det kommer fra noen som har det som morsmål. Så da har det hvert fall kommet noe fornuftig ut av reisen... hehe! Og forresten, flybilletten fra NY til Costa Rica kosta meg 1500,- Sykt billig! :)

Så nå har jeg landa i senga. Jeg bestilte hotellrom for to dager. Det er skikkelig fint av det lille jeg har sett, og hotellet er også veldig bra. Har et stort vindu, med super utsikt. Dere som følger med på Snapchat har jo sett litt... Og det kosta meg 500 kr, for begge nettene til sammen. Det er nesten det samme jeg betalte på noen av hostellene i USA, for én natt. 

Så i morgen har jeg tre ting på agendaen:
Jeg skal sove til jeg våkner av meg selv og er uthvilt, ingen vekkerklokke!
Jeg har fortsatt noen blogginnlegg fra NYC som jeg vil få posta.
Også må jeg planlegge hvor og hva jeg skal gjøre i Costa Rica, for jeg har egentlig ikke planlagt noe som helst her. Det er også regntid her nå, så det er meldt dårlig vær, noe som er helt greit, for da er det lettere å få gjort ting. Skrivebordet er plassert ved vinduet med utsikten, så jeg gleder meg egentlig bare til å ha "kontordag" i morgen. 

PUH, hadde litt mer på hjertet enn jeg trodde. Klokka er bare ni, men nå skal jeg legge meg i midten av den store dobbeltsenga, breie meg ut og sove! Er forresten åtte timer bak dere i tid nå.

Blogglisten hits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar