tirsdag 6. september 2016

Når kroppen får slappet av ordentlig

Norge: 21:02

Costa Rica: 13:02

Dag 124:

Fysøren jeg har sovet så godt i natt! Det er liksom noe med det at når man er alene, så slapper kroppen ekstra godt av. Min gjør hvert fall det. Jeg slipper å anstrenge kroppen for å ikke slippe en fis, sånn at han kjekke i overkøya skal høre eller kjenne den... Og når jeg i tillegg da har to store hotellputer, istedenfor en flat hostelpute, da... Da har kroppen til Martine Grorud det bra. Kjenner også at forkjølelsen har sluppet taket alt, så takk gud for det og bank i bordet!

Jeg skrev i går at i dag skulle jeg sove ut og ikke ha på vekkerklokka... Så da kan dere jo gjette hvem som våkna og var lys våken klokken 07:00 i dag... Jeg hadde ikke dratt for gardinene, så jeg kan vel kanskje skylde på meg selv, men å våkne til den utsikten... Vet jeg gnåler mye om utsikten, men når man har bodd på hosteller med skitne bakgater som eneste utsikt, så er dette en stor glede for meg nå.


Jeg skal innrømme at jeg ikke sto opp med det første. Lå og dro meg litt i noen timer, og så på "Live redder verden. Litt." Anbefales! Morsomt og lærerikt.

Kom meg opp etter hvert (fordi jeg var sulten), gikk ned i resepsjonen og spurte om det var noe sted i nærheten jeg kunne ta ut penger og kjøpe mat. Og jeg må bare si, for en service og fine folk som er her! Hun i resepsjonen lånte meg til og med penger til bussen! Hotellet heter Hotel Posada Canal Grande. Absolutt verdt en natt eller to om man skal til Costa Rica og er i San José-området. Tar ca. 30 min fra flyplassen. Jeg vurderer faktisk å bli her en natt til...




Jeg har rommet på enden, så det er veldig deilig at det ikke går folk forbi når de skal på rommene sine.




Jeg fant butikken som hadde minibank, fikk tatt ut penger og handla litt mat. Noe av det jeg elsker med å reise er å gå rundt i matbutikkene og se hva de har. Fant for eksempel kokosnøtt hvor det følger med sugerør. 

Det eneste som er litt vanskelig her, er at jeg ikke snakker spansk, og de ikke snakker engelsk. Men da er det godt man har armer og bein...


Så nå sitter jeg her og ser på at det regner, tar livet med ro og har det veldig bra! Skal få gønna ut 3-4 innlegg fra New York i løpet av dagen, men da er det vel natt hos dere. Men da får dere litt å lese på til morgenkaffen i morgen.



Blogglisten hits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar