mandag 12. september 2016

Eventyrelva

Endelig funka nettet igjen! Som jeg sa i forrige innlegg, så var det ikke sikkert at det ble noe av turen jeg skulle på i går. Så jeg sto opp i 7-tiden, spiste frokost, og var egentlig forberedt på at det ikke ble noen tur. Men det var ingen som sa i fra til meg, og klokken åtte, satte jeg meg ut og venta for å se om noen kom for å hente meg. Og det var det! I dag skulle jeg til en annen nasjonalpark i Costa Rica, som tar ca. to timer å kjøre til. Nasjonalparken heter Vulkan Tenorio Nasjonalpark.

På veien møtte vi på en ekte cowboy!




Turen i dag var ikke like hard som vulkanturen jeg var på her om dagen, så egentlig glad jeg hadde den tunge turen først!

Målet i dag var å se Rio Celeste, en elv som er veldig blå, på grunn av to elver med forskjellige mineraler som møter hverandre, og det blir en kjemisk reaksjon. 






Det var så fint! Vi gikk videre for å se hvor the magic happens, altså hvor elvene møtes.


Så da måtte vi over noen hengebroer, og de var det bare lov å gå en og en over, så det var bra vi var en liten gruppe.





Her skjer det! På bildet over er det sol, og under er det overskyet, og det gjorde ganske stor forskjell på blåfargen.


Og se nøye på bildet under, sånn ca. på midten. Der skal det være et dyr.


Om du ikke så det, så prøv en gang til. Det er en tarantella!! Rett under bladet på midten.



Så var det å gå tilbake, og da til høydepunktet, nemlig fossefallet. Guiden sparte den til slutt, selvom den er på starten av turen, fordi det er VELDIG mange trapper å gå ned.





Det var helt magisk! 




På veien opp igjen, møtte vi på den søte skapningen her, husker ikke hva slags dyr det er, men han var ikke så redd.


Så hadde vi lunsj, før vi tok en liten dukkert i elva. Det er forresten ikke lov å bade i nasjonalparken, men utenfor er det lov.




Turen tok ca. 8 timer, da med kjøre frem og tilbake, og det kosta ca.600kr. Var en veldig fin tur, men følte jeg fikk mer ut av den andre jeg var på!

Her ser dere forresten byen LA Fortuna, som jeg har bodd i de siste dagene, og Vulkanen Arenal. Kjipt om den våkner til liv igjen og har et gigantisk utbrudd...


Nå er klokka snart fem på morningen, og jeg skal bevege meg til den karibiske siden av Costa Rica. Jeg blir henta om en halvtimes tid, skal være litt aktiv på veien dit, og gjøre noe jeg aldri har gjort før, så det blir spennende! Dere får lese om det i morgen, tenker jeg, for dere sover vel når jeg kommer frem i kveld. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar