søndag 14. august 2016

Helt Texas


Hei, folkens! Jeg har allerede vært to dager i Fort Worth, Texas, og nå er jeg tilbake i Chicago og venter på et nytt tog videre. Har ikke hatt nett de siste fem dagene, så derfor har det vært stille fra meg. Har hatt to sykt kule dager i Texas, men først må jeg vise dere en veldig fin solnedgang tatt på toget på veien, over St.Louis.


På torsdag ble jeg hentet på togstasjonen av han jeg skulle couchsurfe hos, og dro hjem til han. Veldig kul fyr. Jeg kom meg fort ut igjen, for jeg ville se så mye som mulig de få dagene jeg skulle være her. 


Jeg må bare si at det er SYKT varmt her. Det føltes nesten som i Death Valley. Da jeg gikk ut av toget var det som når man åpner døra på stekeovnen, og den varme lufta slår mot deg. 


Jeg gikk til botanisk hage, og var der i noen timer.

På fontena under var det en skillpadde, som jeg trodde var en skulptur, så jeg tenkte at det hadde vært sykt kult om det var ekte. Men så begynte den å røre på hodet, og det kom noen svømmende, så da var den faktisk ekte!



Det var sikkert over 20, som jeg så.



Mange ekorn også. Og mange som spilte pokemon go. Sånt helt seriøst folkens, det ser jo helt dust ut. 


Plutselig var klokka blitt nærmere 8, og jeg tenkte å ta bussen tilbake. Men den kom aldri, så jeg måtte gå, som tok ca. en time. Og gata der hosten bodde, var det ikke gatelys, så jeg trodde jeg hadde gått litt feil. Men fant bilen hans, og da kjente jeg meg igjen. Bortsett fra at jeg ikke huska hvilken leilighet det var, men fikk sendt han en melding og det ordna seg. 



Hosten hadde besøk, så jeg ble kjent med vennene hans, vi spilte cards against humanity, som er syykt gøy! Da det ble midnatt kjørte vi i en times tid ut av byen. Og vet du hva jeg gjorde? Jeg lå bakpå lasteplanet på en pickup i mørket og så på stjernene. (ikke mens vi kjørte altså!) Det skulle være mange stjerneskudd denne natta, og jeg så sikkert 30-40 stykker, så ble en del ønsker. hehe :) Men det var sykt kult.

Dagen etter sto jeg opp tidlig, enda vi ikke var tilbake før i 4-tiden på natta. Men fredagen var den eneste fulle dagen jeg hadde her, og jeg ville jo få noe ut av dagen. Så først dro jeg til Cowgirl museum. Det er det eneste museumet i verden som er dedikert til Cowgirlsa.





Det var hvert fall et veldig kult museum, og jeg anbefaller å dra dit om du noen gang skal til Fort Worth. Jeg var der i over to timer, og da jeg så på klokka, ble jeg litt småstressa, for det var et annet sted jeg også ville bruke litt tid, og som tok litt tid å komme seg til. Nemlig Stock Yards!

Det første som møtte meg da jeg gikk av bussen var denne kua. Og hele gata var sånn jeg hadde sett for meg Texas, skikkelig wild westen stil. Det som ødela var alle de morderne bilene som sto parkert der.












Så gikk jeg inn på Billy Bob´s Texas, som er verdens største honky tonk (som betyr at det er en bar som spiller country og western musikk). Det var veldig kult, de hadde til og med en rodeobane! Hadde vært kult å være der på kvelden. 




Selv om jeg ikke fikk ridd på hest, eller hadde en cowboyhatt (gadd liksom ikke å kjøpe det for en dag...), hadde jeg to veldig bra dager her! Nå er jeg på vei for å besøke Obama. :)

1 kommentar:

  1. Så utrolig kult! Dit vil jeg også��
    Kos deg videre, Martine��

    SvarSlett