mandag 8. august 2016

På toget fra Seattle til Chicago


Nå har jeg vondt i rompa etter 45 timer med tog, og det var helt himmelsk med en dusj, for jeg lukta vondt. På kartet over ser dere hele ruta. Det er den øverste røde streken nær grensa til Canada.  


Første delen av togturen var med fin utsikt og sånt. Kjørte i nærheten av Glacier nasjonalpark lørdag morgen. Jeg hadde egentlig veldig lyst til å dra dit, men enklere med bil... Fikk sett fjellgeiter og isbre da. Sto opp tidlig og fikk sikra meg plass i loungen, for der er det store vinduer, og stolene peker mot vinduet, så du sitter og ser rett ut i naturen. Det var også folk som hadde greie på nasjonalparken der, som prata og fortalte der vi kjørte. Og de sa det var veldig stor sannsynlighet for å se bjørn og andre dyr. De eneste dyra jeg så var noen rådyr, men det var da jeg våknet og fortsatt satt i sete mitt. Jeg så ikke ett eneste dyr under sightseengen, og folk sier man skal være tålmodig, men jeg satt der søren meg i FIRE timer. Fra halv 7 til halv 11, så ikke kom her. Folka fra nasjonalparken sa at innsjøene i parken kunne minne om de Norske fjordene da, så da måtte jeg si at jeg var fra Norge.. Hehe. 


Hadde kjøpt en pakke med bagels og kremost, så jeg slapp å kjøpe mat i den dyre kafeteriaen, det var digg det, bortsett fra at jeg får så sinnsykt mye luft i magen...






Bildet under ble veldig bra faktisk! Til å bli tatt i fart, OG med mobilen. Alle bildene i dette innlegget er fra mobilen forresten, så selv om jeg bare har iPhone 4, så duger den selvom!


Ellers har jeg sovet mye, sett noen filmer, fått meg en ny Facebookvenn, og fikk kapra meg vindusplass, og etter en dag, spurte ei av de som jobba der om jeg kunne flytte meg til en annen som reiste alene, sånn at to som reiste sammen kunne få sitte sammen. Men ikke søren om jeg ville gi fra meg vindusplassen. Vanligvis ville jeg nok sagt ja, men jeg klarte faktisk å si nei, for jeg ville ikke flytte meg. Hadde jo rigga meg til for to dager på tog, og da måtte jeg pakke sammen ogsånt også. Og jeg skulle jo lengre enn de som reiste sammen, og jeg hadde allerede sitti der i ett døgn. Syns faktisk det var litt frekt å spørre om jeg kunne flytte meg. Skal jeg straffes for at jeg reiser alene liksom? 



Resten av turen gjennom North Dakota og Montana så stort sett sånn ut (bilde under), bare masse jorder. Noen steder var det forlatte, ødelagte hus midt på jordet, så da tenke jeg at det hadde vært en tornado der, så ble togturen litt mer spennende. :)


Nå har klokka allerede blitt 22:30, og jeg er forresten bare 7 timer bak dere nå, istedenfor 9!
Blogglisten hits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar