tirsdag 9. august 2016

Chicago, I love you!

Prøvde egentlig å poste dette i går, men nettet var veldig ustabilt. Uansett. Jeg sto opp halv syv i går, for å komme meg tidlig til Cloud Gate, eller the Bean som den er bedre kjent for. Jo tidligere jo bedre, for da er det mindre turister. Jeg spiste frokost og kom meg avgårde. Med retningssansen min klarte jeg jo selvfølgelig å gå motsatt retning først (og det var en av tre ganger jeg gikk feil vei i går...), så jeg var fremme rundt halv ni.











Det her er inne i bønna. (Beklager mange selfies...)






Se her, bildet under er to timer etter. Jeg gikk tilbake og da var det litt flere folk der...


Her spilles det konserter.


Etter at jeg hadde vært og tatt alt for mange bilder med bønna, gikk jeg til Grant park, som er rett ved The Bean, og så på Buckingham fountain, som var veldig fin, særlig med byen i bakgrunn.





Det var litt morsomt, for jeg sto og tok selfie, også kom det en asiater syklende, og viste med kroppsspråk at hun kunne ta bilde av meg. Også skulle hun ha meg til å gjøre sånne rare poseringer, som resulterte i bildet under. Aner ikke hva jeg driver med... Haha!


Etter det gikk jeg litt tilbake, og over brua som dere ser under. Så gikk jeg langs havet en liten stund for å komme til Navy Pier.






Navy Pier er borte ved Pariserhjulet.


Chicagoelven. 





Veldig fint her også!










Så gikk jeg langs elven i Chicago, ett lite stykke, før jeg fant meg en restaurant for å hvile beina og spise litt.


Etter å ha tittet litt i downtown, stakk jeg for å se Lincoln Park. Jeg fant aldri parken, fordi jeg fant ut etterpå at det er navnet på et nabolag i Chicago... Men jeg fant trollmannen fra Oz parken...



Det ble mye gåing i går, og skrittelleren på mobilen viser ca. 20 000 skritt... Men jeg anbefaler alle å dra til Chicago, og se de stedene jeg så i går. Og siden alt lå ganske nære hverandre, fikk jeg gjort alt jeg ville se i går, så i dag vet jeg faktisk ikke helt hva jeg skal gjøre. Men jeg tror Chicago er favorittbyen min so far. :)
Blogglisten hits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar