mandag 11. juli 2016

Santa Monica beach

Norge: 07:44

Los Angeles: 22:44
Dag 67:

Om det skulle være noen tvil etter at du har sett gjennom bildene, så var jeg på Santa Monica beach i dag. Hostellet jeg bor på tilbyr gratis kjøre til, så da benytta jeg meg av det. Så her kommer det et dryss av bilder. Særlig av pariserhjulet, hehe... Gikk først å så litt i shoppinggata, kjøpte en bikinioverdel. Så gikk jeg ned på pieren og tok en del bilder, og plutselig var klokka tre (jeg kom til Santa Monica i 11-tiden), så da var det bare å få lagt seg ned på stranda litt. 


Gjett hvilket hus jeg ville bodd


Her ser dere da Santa Monica pier.
 
 

 


Fikk litt panikk da jeg så alle menneskene der nede, men det var ikke så ille som det så ut som heldigvis!
 

Her er litt av Hannah Montana the movie spilt inn, for de som bryr seg om sånt. (Jeg...)


Det var greit mange folk på stranda også, så jeg la meg litt lenger opp. Bra stranda er bred! Det blåste også litt, så jeg trengte ikke gå ned i vannet for å kjøle meg ned.


 
 
 
 
 
 

Etter at jeg hadde sovet ett par timer på stranda, gikk jeg bortover langs strandhusa, og jeg skulle gjerne eid en av de. (Det rosa).

 
 
 
 

Klokka nærmet seg seks, så det var på tide å ta turen tilbake til hostellet, og da metroen (bussen) kom, spurte jeg om han kjørte til Koreatown, og det gjorde de ikke. Men jeg kunne gå av i Downtown LA og ta buss videre. Jeg syns det var litt rart, for hostellet sa at den skulle gå til der jeg bor. Og da vi kom Downtown, begynte jeg å lure på om jeg hadde sagt Chinatown, istedenfor Koreatown, hvor hostellet egentlig ligger. Og jeg er veldig sikker på at det er det jeg har gjort. Så da jeg fant ut at jeg hadde sagt feil, hoppet jeg av på neste stopp. På det skumleste stoppet i hele LA, det er jeg sikker på. Det var et helt kvartale med uteliggere. Det lukta urin og ja. Det var skummelt. I enden av gata sto politiet og passa på også, og de så rart på meg da jeg kom ut av gata. Og da jeg spurte de om hvor jeg kunne ta bussen fra til Koreatown, visste de ikke. Så de var ikke mye til hjelp. Jeg skulle jo bare ta samme buss tilbake, men nå var jeg i en enveisgate... Men jeg fikk spurt i en butikk, og kom meg til riktig sted.


I morgen drar jeg på roadtrip med en gutt fra Sveits. Har ikke møtt han ennå, så det kan bli spennende, men har sendt litt meldinger, og han virker morsom og smart. En hel uke i bil med noen du ikke kjenner, kan bli kleint. Og hva om vi ikke kommer overens? haha! Tips til samtaleemner tas veldig i mot! Vi skal hente bilen klokken 12 i morgen, og kjøre til Las Vegas, og den turen tar 7 timer, så i morgen blir det bare kjøring, før vi sikkert sjekker inn på et motell for natten. Jeg har jo heller aldri kjørt med automat, så det kan bli spennende. Men det går vel bra. Så nå tenkte jeg å lage en roadtrip-spilleliste. Håper han har bra musikksmak! :)
Blogglisten hits

1 kommentar: