lørdag 2. juli 2016

Endelig på et bedre sted

Norge: 13:03

Filippinene: 19:03
Dag 58:

Jadda! I dag skulle jeg ta fly til en annen øy, Boracay, og de som kjenner meg godt, vet at jeg alltid er ute i god tid. Jeg sto opp klokken 06:00 i frykt for å forsove meg, og var på vei til flyplassen 07:30. Flyet skulle gå tolv. Men man vet jo aldri med trafikken, og hvert fall ikke her! Men jeg var på flyplassen 08:00, jeg. Så da hadde jeg god tid. I tillegg var flyet en halvtime forsinket. Jeg fant også ut at den internasjonale flyplassen, og terminalen som går innenlands, ikke er på samme sted, og jeg er tilbake i Manila samme dag som jeg skal ta fly videre til neste land. Da har jeg 4 timer fra jeg lander, til neste fly går, så jeg er litt spent på om jeg rekker det… 

Uansett. Da jeg landa var jeg fortsatt ikke på den øya jeg skulle til, og det var mye styr med bil og båt og så bil igjen. Så da var jeg litt sliten og litt lei, som resulterte i dette bildet: 


Jeg var dritt lei Filippinene, tenkte at dette var bortkasta tid og penger. Sånn serr. Jeg kjente litt på hjemmelengselen, etter rommet mitt i Oslo (som ikke er rommet mitt lengre), senga mi (som ikke er min lengre) og bamsen. Hjem til det trygge.

MEN så kom jeg meg til hostellet, som jeg tror er det fineste jeg har bodd på til nå, og jeg betaler 60 kr natta, inkludert frokost, så det er gull! Og så var det fem minutter å gå til stranda, som er veldig mye turister, men også veldig fin, av det lille jeg har sett så langt. Det var så deilig å kjenne sand mellom tærna igjen. Etter 3 dager uten… Hehe.




Så satte jeg meg ned og spiste en NYDELIG spagettirett, som jeg slukte så fort den kom på bordet. Da jeg var ferdig med å spise, begynte det å blåse en del, og det var kommet noen veldig mørke skyer. Så da fant jeg en butikk, fikk kjøpt en del vann og lørdagskos, og kom meg tilbake til hostellet. Og i det jeg kom inn på rommet, begynte det å pøse ned. Så da hadde jeg flaks!


Koselig vei inn til hostellet jeg bor på.


Nå sitter jeg her. Se så koselig det er her! Får litt følelsen av å være i Hellas, selv om jeg ikke har vært der før.


Det var litt deilig å se regn, siden jeg ikke har sett det sånn skikkelig på en stund, men håper det blir sol på dagen i morgen, så jeg får sett litt mer av øya! :)

Blogglisten hits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar