torsdag 16. juni 2016

Fiji

Norge: 12:42

Fiji: 22:43
Dag 41 (onsdag):

Hei, dere! Nå er jeg endelig på Fiji, 10 timer foran dere i Norge. Da jeg skulle sjekke inn på flyet, fikk jeg velge hvor jeg ville sitte, så da ble det seff vindusplass. Og sekken min veide bare 19 kilo! Som betyr at den er ca. 6 kilo lettere enn da jeg dro fra Norge! Og da jeg kom på flyet, hadde jeg fått en hel rad for meg selv! Og siden jeg ikke hadde sovet noe på natta, siden jeg "overnatta" på flyplassen, sovna jeg fort på flyet. Jeg landa i 15-tiden, lokal tid, og ble hentet av hostellet.


Hostellet ligger rett på stranda, og det er så fint her! Det er mest natur, og lite bygninger. Stille og rolig.




Jeg fikk seng i underkøya, men da jeg hadde pakka ut, kom det en gutt inn og sa at han trodde den allerede var tatt. Men det lå ingen ting på senga, så jeg sa bare at da får jeg ta det med fyren etterpå. Så gikk jeg ut en tur, og da jeg kom tilbake, sliten og klar for å legge meg, var tinga mine flytta til en annen seng, i overkøya. Så da hadde fyren flytta tinga mine. Og i overkøya var det ikke en gang gjerde, så da fikk jeg litt panikk. Og mens jeg sto og lurte på hva jeg skulle gjøre, så kom det et engelsk par inn på rommet, og sa at det var de sin seng… Da skulle det ikke så mye mer til før jeg begynte å gråte. Haha. Var jo egentlig bare en liten filleting, men der og da var jeg så sliten og lei at det bare rant over. Det var heller ikke flere senger igjen på rommet, så jenta gikk og fant noen som jobba her, og gutten hjalp meg med tinga mine på det nye rommet. Så det ordna seg jo. Og jeg har hatt min første break down på turen. Haha.



Dag 42 (i dag):

I dag sov jeg helt til tolv! Våknet først i 8-tiden, og det var full sol ute, så en stemme inni meg sa jeg måtte stå opp da og få noe ut av dagen, men så sovna jeg igjen, og det var deilig! Så tenkte jeg at jeg skulle ta turen inn til byen, for butikken her er så dårlig. Det var noen som sa at bussen var mye billigere enn taxi, så da gjorde jeg det. Jeg sto og venta på bussen i en time, og i mellomtiden snakket jeg med en Fiji-fyr som også skulle ta den. Jeg sa at kanskje bussen som skulle ha vært her for lenge siden, kom litt tidligere enn den skulle, og da sa han: No, this is FIJI. Haha, så ja. Ting går ikke etter tidspunkt her… Men bussen kom den, og det var en opplevelse i seg selv. Digger at det ikke var noen vinduer med glass! haha


Og det kosta bare 4 kroner!



Da jeg kom inn til byen, ville jeg ha frukt, men ingen av butikkene hadde det, og jeg syns det var litt rart. Men etter å ha gått innom noen butikker, fant jeg ut at det var et eget marked for den slags...


Da jeg skulle ta bussen tilbake, hadde buss-sjåføren en liten pause, så jeg satt og prata med han, og han fortalte at han hadde kjørt denne bussen, i 19 år!


På turen tilbake kjørte bussen en liten tur på stranda… HAHA


Naturen på Fiji er så fin!







På kvelden var det på tide å prøve kava. (Nei, ikke cava som i vin.) Det er en plante, som blir laga til en drikk, og du drikker det av en kokosnøtt. Det smakte mild såpevann, og jeg ble nummen i munn, som er vanlig… Du kan lese om det på wikipedia her, for jeg vet egentlig ikke så mye om det selv. Men det er tradisjondrikk på Fiji. Dårlig bilde, men vi satt hvert fall der mens fijifolka sang og sendte kavaen rundt.


Nå er det snart leggetid. Har forresten blitt flytta tilbake til rommet jeg hadde først, og fått prata med mannen som flytta på tinga mine. Han er veldig koselig, og sa at senga hans ikke var redd opp ennå da han kom, så det var jo derfor det ikke lå noen ting i senga.

Det er heller ikke noen mobildekning her, så kan noen fortelle farmor at jeg ikke får svart på meldingene hun helt sikkert kommer til å sende, før om to uker? :)

Jeg skulle egentlig bli på hostellet til i morgen, men jeg fant ut at jeg blir her hele oppholdet, siden det er  deilig å bare bli på ett sted med tinga, og det er veldig billig her, 80 kroner natta. Så kan jeg heller dra på dagsturer til de andre øyene.


Blogglisten hits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar