tirsdag 14. juni 2016

Forelsket i Sydney

Norge: 01:06

Australia: 09:06
Dag 39:

Skulle egentlig postes i går, men bildene tok evigheter med å laste opp, og dere som har meg på snap så hvor sliten jeg var… haha. Uansett. I går, mandag, kom jeg til Sydney! Bussen var tidlig ute, så jeg sto der med all bagasjen min 06:30, og begynte å gå. Det skulle ta ca. 30 minutter å gå til hostellet, men retningssansen min er ikke noe å skryte av, så etter 30 minutter var jeg fortsatt i nærheten av bussstasjon. Spurte til slutt noen om veien, men da sa de bare at bussen din går der. Ok, så da tenkte jeg at det kanskje var greit å ta bussen likevel da. Og ja. Jeg hadde bare gått i feil retninger, eneste veien jeg ikke hadde gått, var riktig vei. Jeg var ikke i nærheten. Haha. Så kom jeg endelig til hostellet i halv åtte-tiden, og der åpnet de ikke resepsjon før NI. Men da det gikk noen ut fra hostellet, sneik jeg meg inn, og fant fellesområdet og satt der og venta. Og da de endelig åpnet, kunne jeg ikke sjekke inn før 11:30. Så da fikk jeg lagt fra meg bagasjen og gått meg en tur. Var tilbake til innsjekkingstiden, men da sa de at jeg måtte vente, for det var ikke alle som hadde sjekket ut… Så da måtte jeg vente en halvtime til, og da kjente jeg at jeg begynte å bli litt irritert. Da jeg endelig fikk sjekket inn, fikk jeg skiftet og ordnet meg litt før botanisk hage og operaen var neste stopp.







Jeg sier bare, WOW, Sydney! Skyskrapere og natur går i ett, og jeg syns det er så vakkert! Jeg fikk nesten litt problemer med å puste noen ganger. Og været kunne ikke blitt bedre! Til tross for at det var kaldt på morningen, ble det t-shortevær utover dagen. Og da du spurte om jeg ville gifte meg med deg, da tok du kaka! Haha, neida.












Jeg gikk egentlig bare rundt og smilte hele dagen, alt var så bra, og følelsen jeg hadde inni meg var som å være forelsket. I livet.

Etter en kjapp tur tilbake til hostellet, for å hente det andre batteriet til goproen (lærer aldri), var det tilbake til operaen for å se solnedgangen. Det er filmfestival i byen nå, så det er et fantastisk lysshow over operaen. Jeg skulle bare være der en liten tur, men plutselig hadde det gått to timer… Alle bildene fra kvelden er tatt med speilrefleksen, og ingen av de er redigert. 














Jeg rakk bare botanisk hage og Operaen i går, og enda så gikk jeg rundt i seks timer! Beina mine er så slitne, og jeg har aldri hatt så mange vannblemmer på føttene, men det er så verdt det! Det var så mange inntrykk å ta til seg, og da jeg kom tilbake til hostellet på kvelden, kjente jeg hvor sliten jeg egentlig var. Jeg hadde til og med glemt å spise i løpet av dagen!

 Blogglisten hits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar