torsdag 9. juni 2016

Dagstur til Airlie Beach

Norge: 13:40

Australia: 21:40
Dag 34 (Onsdag 8.juni) :

ÆØÅÆØÅ, noen har våknet til liv igjen!! Macen!

Som dere kanskje har fått med dere, så startet jeg natt til onsdag med en busstur. Da jeg kom til buss-stoppet, satt det tre jenter og en mann der, i stoler, rundt et lys. Mannen sa jeg kunne ta stolen hans, siden han hadde en til i bilen. Han ventet bare med de jentene. Så jeg takket ja til luksusen jeg! Mannen var italiener, og glad i mat, så plutselig kom han med ost, forskjellige pølsetyper og kjeks. For en luksus! Det er sånne små ting, som kan gjøre store gleder for en backpacker. Da han skulle dra, fikk jeg ordentlig italiensk hadekyss, på begge kinna. Haha. 
Så startet en 10 timers lang busstur til Airlie Beach. Det er ikke så lett å sove på bussen, men jeg fikk da  noen timer på øyet.


Trodde selv jeg så veldig søt ut sånn der. Vel…

I 11-tiden i går, onsdag, var jeg på plass i Airlie Beach. Jeg skulle bare tilbringe dagen her, og ta buss videre på kvelden, så jeg måtte drasse med hele backpackersekken. Men det gikk overaskende bra.







Det er så fint der! Jeg skulle ønske dere fikk se det med egne øyne, for bilder kan ikke beskrive det.





Så fant jeg meg selfølgelig ei litta superfin strand, hvor vannet var skikkelig turkist. Det var også "gjerdet inn" i vannet, sånn at det var trygt å bade der med tanke på hai og maneter etc.


Etter noen timer på stranda var det på tide å utforske byen litt.



Slike manetskilt var det overalt, som sa hva man skulle gjøre om man ble brent.


Til høyre (blir det vel), ser dere litt av bassenget, eller Lagoonen som de heter. Det var det også i Cairns. Det er for at man skal kunne kjøle seg ned, når det ikke er lov å bade i havet.


Til og med MC´ærn så koselig ut i denne byen. 



Etter å ha gått litt rundt, så jeg en superfin solnedgang, og så gikk jeg tilbake til buss-stasjonen og ventet der i noen timer.



Så var det klart for en 14-timers lang tur til Hervey Bay. Denne byen er ikke noe særlig koselig, men jeg tilbringer natta her, siden det ikke går noen nattbuss, og det var billigst å bo her. I morgen er det tidlig opp for å ta bussen til Brisbane.

Blogglisten hits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar