søndag 14. februar 2016

Happy singles day


14. februar. Trenger jeg si mer? Butikkene har vel sagt nok i over én måned allerede. Minner de som har kjæreste på at denne dagen må de vise hverandre kjærlighet. Gnir det inn for oss som fortsatt er single. Til og med foreldrene kan finne på å spørre om jeg ikke har planer i dag, siden det er sånn kjærlighetsdag i dag.

Årene går, og for hvert år tenker man optimistisk at selvom jeg ikke fikk gjort noe på valentine i år heller, så kommer den jo neste år også. Og da kan det til og med hende at JEG har kjæreste. Men igjen. Årene går. Man mister enda litt mer håp. Fordi den eneste lykken i livet er jo å bli elsket og elske tilbake. Ikke sant?

Så da står to-literen med is plantet i fanget, og skålen med to liter sjokolade er klar for å bli spist når iskremen tar slutt. Pakken med clinex skal ta i mot alle krokodilletårene når den tristeste filmen du vet om, blir satt på. Savnet etter kjæreste, armkrok, og noen å dele livet med, blir ekstra sterkt denne dagen.

MEN IKKE I ÅR!


I år skal jeg feire noe jeg sjeldent feirer, nemlig singellivet. Enda et år som singel. Enda et år hvor jeg kan bruke penger bare på meg selv. Enda et år jeg kan breie meg ut i senga. Enda et år jeg kan lage middag på mandag, og fortsatt ha rester igjen på fredag. Enda et år hvor jeg ikke trenger å være avhengig av noen andre enn meg selv. Enda et år med den beste personen i livet mitt. Nemlig me, myself and I. Jeg har det veldig bra med meg selv nå, og det skal ingen dum gutt få lov til å ødelegge med det første.

Fins det egentlig en egen dag for å feire oss single? En egen dag hvor vi kan få blomster med kort, hvor det står: "Happy single day! Gratulerer med at du ikke har funnet drømmemannen ennå."


Happy singles Valentines day!

2 kommentarer:

  1. Tror de kaller det "happy Independence Day" :)

    SvarSlett
  2. Hehe, jeg digger det. Slår et slag for singellivet jeg også! Freedooooom! xD

    SvarSlett