mandag 7. desember 2015

Styggen på ryggen


Hun rommer 75 liter og er svart. Hun blir min reisepartner neste år, og vi skal tilbringe alt for mye tid sammen. Jeg vil nok til tider ha et elsk/hat forhold til henne, og jeg må nok bære henne på ryggen mesteparten av tiden. Er jeg veldig uheldig, vil hun kanskje forville seg på et annet fly enn meg, og vi vil kanskje være borte fra hverandre i flere uker. Eller for alltid, om jeg har max uflaks. Og det ville jo vært krise, når hun skal ha ansvaret for klærne mine. Sykt dust å jinkse det nå egentlig.

Uansett.


Jeg snakker selvfølgelig om backpackersekken, eller styggen på ryggen som jeg har valgt å kalle den. For fin vil jeg ikke akkurat kalle den store klumpen på ryggen. Bakfra ser det jo ut som at sekken har fått bein å gå på, men sånn er det når man er kortvokst.


Fra spøk til alvor. Jeg er i EKSTASE! Da jeg kom hjem med sekken, gikk det liksom litt opp for meg at jeg faktisk skal gjøre det her! Nå er liksom den også i boks, sammen med to flybilletter, noen dager på hotell, gopro og litt småting. Det jeg mangler, som jeg MÅ ha nå, er vaksiner og reiseforsikring. Og litt mer penger på sparekontoen, siden reiseforsikringen koster jo tydeligvis EN HEL MÅNEDSLØNN!! (Om noen vil sponse meg, så er det helt greit! Mamma sponser meg allerede gjennom julekalenderen:))


Så... Sekken jeg har sett på, og som jeg endte opp med å kjøpe, er fra Bergans og heter Trollhetta 75L Lady, og koster sånn ca. 2500 spenn. Den er tilpasset for damer, men det beste med hele sekken, er at du kan åpne den som en bag, så da slipper jeg å måtte rote neddi for å lete etter ting. Jeg kan jo egentlig ikke si så mye om hvordan den er å ha med på tur, før jeg faktisk har prøvd det, men hvordan den er så langt, er jeg sykt fornøyd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar