tirsdag 27. mai 2014

Skolelei


To år på rad har jeg ikke kunnet glede meg til sommerferie fordi jeg ikke har gått på skole. Jeg har to uker igjen før det er ferie, noe kroppen min egentlig allerede har tatt. Akkurat nå skulle jeg egentlig ha skrevet en artikkel, siste obligatoriske innleveringen før ferien, men jeg vil ikke. Jeg hater å bli tvunget til å gjøre noe jeg ikke vil. Jeg studerer journalistikk, ja. Men det er ikke nyheter til en avis jeg er gira på å skrive. Jeg er gira på å være spontan, leve livet og skrive om verdens perler. Ikke om hva som skjer på Grünerløkka. Jeg gledet meg virkelig til å studere igjen etter to år i jobb, men nå kjenner jeg at jeg bare vil bli ferdig utdannet. Jeg har ett år igjen, så får vi se hva som skjer. Akkurat nå frister det mest med backpacking, men jeg sitter igjen med et studielån som skal nedbetales, og sikkert ikke noen særlig god lønn som nyutdannet journalist. Blir ikke noe bedre humør av å sitte inne og skrive oppgaver og lese til eksamen når det er så supert vær ute. Typisk min flaks at når sommerferien starter, så kommer drittværet. Sånn, da har frøken positiv fått tømt seg litt i dag også.

Ellers så går Miley på repeat i dag, siden i morgen er det konsert! Gleder meg som en liten drittunge!

1 kommentar:

  1. du er så flink så du kommer til å få suuuuperlønn!

    SvarSlett