søndag 4. mars 2012

Nusa Lembongan

På denne tiden jeg har vært her, har det vært fire regnværsdager. Og i går skulle jeg og jentene jeg bor med, på øytur, noe jeg hadde gledet meg veldig til. Gjett hvordan været var...
 Uansett. Vi ble fraktet med en båt til øya Nusa Lembongan. Båt-turen tok ca. to timer. Det ble opphold mens vi var på båten, og solen kom frem mellom skyene, så jeg satte meg på dekk og fikk slikket det lille av solen som kom. Da vi endelig var fremme på øya, skygget skyene for solen, noe de gjorde resten av dagen. Så var det tid for snorkling, noe jeg ikke har bilde av, siden ingen av oss har undervannskamera, noe vi har funnet ut at vi må få kjøpt. Vi snorklet blant fargerike fisker og korallrev, men ble fort litt lei, siden solen ikke skinte og det ble kaldt. Etter 45 minutter i vannet, ble vi kjørt tilbake til "basen" vår på øya, og vi fikk servert mat og drikke. Etter maten dro vi for å se på en hule som en mann gravde ut for hånd, med hammer. Han var 75 år da han gjorde det, og han bodde i denne hulen i 8 år før han døde. Hulen har mange rom, både kjøkken og bad. Begynte selvfølgelig å pøsregne da vi var på denne turen, og ble kliss våte.
Turen til øya var grei, men jeg hadde håpet på sol, og masse tæning den dagen. Menmen. Får ikke gjort noe med været. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar