tirsdag 5. september 2017

Martine´s haiketips


Nå regner jeg med at jeg har klart å inspirere mange av dere til å haike. Eller?  I hvert fall. Her er mine tips om du vil bli en like god haiker som meg.



  1. Stå i utkanten av en by/sted. Da er det større sansynlighet for at folk skal videre, enn inn i den byen du er i.
  2. Stå ved en bensinstasjon. Da har du andre muligheter om ingen stopper for tommelen. Du kan gå bort til folk og spørre om de skal den og den veien, og da får de også et annet inntrykk av deg, enn når du bare står der. Også har har du tilgang til do og mat om du skulle bli stående lenge.
  3. SMIL. Ingen vil ha en sur person i bilen.
  4. Lukt godt og ha rene klær. Selv om man er lenge på tur, og ikke har tilgang til dusj, går det an å vaske seg og holde seg ren fordet.
  5. Følg magefølelsen. Virker personen som stopper, litt spesiell, er det lov å si nei takk til kjøre.
  6. Lag skilt om hvor du skal. Eller bare lag et skilt. På mitt sto det jo "Håper du har plass". Jeg følte meg på en måte litt tryggere da jeg sto bak skiltet. Men da jeg glemte det i en bil, så lagde jeg aldri noe nytt, og jeg kom meg jo videre uten skilt også.
  7. Ikke ha noen reiseplan. Da er det lettere å komme seg fra sted til sted. 
  8. Sist, men ikke minst; Ha det gøy! Jeg har opplevd så mye kult som jeg aldri ville opplevd om jeg ikke gjorde det her. Også har jeg jo noen kule historier å fortelle videre. :)

Gi meg et lite pip da, om du skal ut og haike. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar