mandag 3. oktober 2016

Lopes Mendes, en av Brasil´s fineste strender


Norge: 22:23

Ilha Grande, Brasil: 17:23
Dag 151:

I dag våknet jeg til solstråler, så da var det jo bare å pakke sekken og ta turen til stranda. En av Brail´s topp ti strender ligger på denne øya, så jeg tenkte jeg skulle sjekke ut den. Eneste var at jeg først måtte gå to timer gjennom jungelen. Og er det en ting jeg har lært etter noen turer i jungelen, så er det at det er ikke en rolig sti som går rett frem, det går litt nedover, og så går det MYE oppover. Men det er alltid fint å komme på toppen og få en fin utsikt, som denne:




Jeg hadde gått en times tid, og så begynte jeg å høre bølgene slå mot land. Var ganske glad, for da tenkte jeg at jeg snart var fremme. Men neida. Det var en strand, men det var ikke den riktige stranda, så jeg måtte fortsette inn i jungelen en times tid til.


Tenk at inne i den jungelen der har jeg surra rundt alene! Er heldigvis mange andre som går der også, om det skulle ha skjedd noe.


Den andre delen av turen var heldigvis ikke like tøff, og så var jeg der!


Og det var veldig fint, ja.


Lå der bare en times tid, før det begynte å bli overskya og kaldt. Hadde egentlig planer om å ta båt-taxi tilbake til landsbyen, men da fant jeg ut at jeg like gjerne kunne gå tilbake også, og spare penger på det.


På veien tilbake så jeg en sommerfugl som var veldig stor. Fikk faktisk tatt bilde av den også! Se så blå den er!


Og rett etterpå så dukka det en slange opp også!


Veien tilbake var MYE tøffere enn veien til, men jeg kom meg tilslutt tilbake! I morgen tror jeg at jeg tar en liten jungelpause, kan jo snart kalle meg for Tarzan. Eller hvert fall Jane...

Blogglisten hits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar