søndag 6. mars 2016

Kjærligheten var ikke ment for meg


Det ble ingen etter ham. De fleste kommer seg videre, og finner seg et nytt hjem i et nytt hjerte. Men for meg ble det annerledes. Jeg vokste, og ble komfortabel med mitt eget selskap. Kjærligheten var gitt til meg i en kort periode. Det var alt. Det var noen som sa at du forlater ikke den du elsker, uansett hva. Men det gjør du. Noen ganger er du med feil person, og noen ganger er ikke kjærligheten nok. Da jeg så hva den gjorde med meg, i de mørke nettene jeg ikke fikk sove, så jeg for meg tittelen på boka mi; "Kjærligheten var ikke ment for meg".

Det betyr ikke at jeg ikke har drømt om å ta vare på en annen person. Det betyr ikke at jeg ønsket å være alene. Noen ganger lengter jeg etter å bli holdt. Noen ganger ønsker jeg å være den rette i en annen persons øyne. Men kjærligheten har tatt det jeg hadde. Jeg har ikke lenger troen. Troen på Kjærlighet.

2 kommentarer: